Intranet for ansatte i ITS

On- & offboarding

On- & Offboarding

  • +

    1. Ansættelse og forlængelse

     

    Fastansættelse

    Efter godkendelse fra afdelingslederen og så snart ansættelsesprocessen ønskes igangsat, kontaktes ITS-sekretariatet via mailen hr-its@its.aau.dk. Se den fulde procedurebeskrivelse eller tjekliste nedenfor. 

    På ITS' afdelingsteam på Teams finder bl.a.:

     

    Midlertidig ansættelse

    Samme procedure som ved fastansættelse af personale, dog kan midlertidige stillinger besættes uden opslag i op til 1 år.

     

    Har du spørgsmål i forbindelse med ansættelser, kan du kontakte hr-its@its.aau.dk. 

  • +

    2. Ansættelse og forlængelse af studentermedhjælpere

    Nyansættelse af studentermedhjælpere

    Du kan læse mere om ansættelse af studentermedhjælpere her.

    Vejledning til jobbank for ansættelsesudvalg.

    Alle nye studentermedhjælpere skal gennemføre et GDPR- og IT-sikkerhedskursus snarest muligt efter ansættelse. Kurserne tilgås ved at logge på med ITS-brugernavn (ikke student-mailadresse).

     

    FORLÆNGELSE AF STUDENTERMEDHJÆLPER

    Du kan læse mere om forlængelse af studentermedhjælpere her

     

    Vær' gerne opmærksom på de nye regler vedr. prosa studentermedhjælpere, hvor disse nu er månedslønnet. 

    Spørgsmål

    Har du spørgsmål til ansættelse, forlængelse eller timesedler vedr. studentermedhjælpere, kan du kontakte hr-its@its.aau.dk 

     


     

  • +

    3. Ansættelse indenfor det rummelige arbejdsmarked (DRAM)

    Her kan du læse om reglerne for DRAM (Det Rummelige ArbejdsMarked), herunder hvordan du skal forholde dig, hvis du ønsker at ansætte en person i virksomhedspraktik, løntilskud eller fleksjob.

    Senest 4 uger inden ansættelsesstart og efter godkendelse fra afdelingsleder, kontaktes hr-its@its.aau.dk så ansættelsesproceduren kan blive igangsat og videreekspederet til rette instanser i rette tid.

    Nedenfor er et eksempel på hvad vi f.eks. skal bruge fra teamleder til en virksomhedspraktik:

    • Godkendelse fra afdelingsleder
    • Praktikbeskrivelse fra teamleder. Skriv gerne i praktikbeskrivelsen, hvis det ikke er indlysende, hvad vedkommende skal i virksomhedspraktik som (akademisk medarbejder, IT-medarbejder eller lign.), samt ugentlig arbejdstid (må ikke overstige 37 timer)
    • Evt. navn og kontakt oplysninger på kontaktperson på jobcenteret hvis det er en forudbestemt person, vi skal have i virksomhedspraktik.

    Læs mere om Det Rummelige Arbejdsmarked (DRAM) her

    Har du spørgsmål i forbindelse med ansættelser inden for DRAM, kan du kontakte hr-its@its.aau.dk

     

     

     

  • +

    4. Elever

    Diverse informationer vedr. elevansættelse

    På ITS' afdelingsteam på Teams finder bl.a.:

    "Tjekliste" ved ansættelse af nye medarbejdere. Skabelon.
    "Præferenceskema og velkomstmail" - skabeloner
    "Opfølgnings- og prøvetidssamtaler" - skabeloner
     

    Prøvetidssamtale

    Der afholdes prøvetidssamtale inden de første tre måneder af elevtiden er gået.

    Ved prøvetidssamtalen skal der udfyldes en prøvetidsblanket. Du kan finde den i ovenstående link i teams. 

    Blanketten til prøvetidssamtale skal underskrives af både leder og elev. Godkendelse på mail fra begge parter er fint, så længe blanketten er vedhæftet ved godkendelse. Blanketten sendes til hr-its@its.aau.dk som arkivere blanketten på elevens personalesag i WorkZone og sender den via link i WorkZone til hr@adm.aau.dk.

     

    Ferie

    Du kan læse om ferieregler for elever på AAU her

     

    Spørgsmål

    Har du spørgsmål til ansættelse af elever, kan du kontakte hr-its@its.aau.dk.

  • +

    5. Prøvetids- og opfølgningssamtale

  • +

    6. Fratrædelse

  • +

    7. Bestil mobiltelefon

    ITS-ansatte kan bestille ny mobiltelefon her samt ændre/afmelde nuværende abonnement (efter forudgående aftale med leder).