I foråret 2015 begyndte udrulningen af FI&D til de første pilotenheder på AAU. Siden da har FI&D bredt sig til flere steder og efter planen vil udrulningen til hele universitetet være afsluttet ultimo 2016.
Omkring 2/3 af alle de indkøb ITS har mulighed for at foretage i FI&D, bliver nu gennemført gennem systemet.
På sigt er planen, at FI&D skal omfatte alle fakturabaserede indkøb, og der tilføjes kontinuerligt nye leverandører og varegrupper. Eksempelvis er den seneste tilføjelse muligheden for at indkøbe skærmbriller.
Indenfor ITS er planen, at projektkontorets ydelser og videokonferenceudstyr er det næste, der skal kunne købes igennem FI&D.
Alle teamledere kan købe igennem FI&D. Når du som medarbejder skal have fat i en vare, går forespørgslen igennem din teamleder. Hvis der er tvivl om hvordan systemet fungerer, så sidder Inga Jacobsen klar i Sekretariatet til at hjælpe.
Du kan læse mere om FI&D på økonomiafdelingens hjemmeside her.