Som et led i indsatsen for at forbedre og vurdere brugeroplevelsen ved henvendelser til ITS, måles nu også på brugerens oplevelse ved sagsløsningen. Dette gøres i første omgang via en forholdsvis simpel måling, hvor brugeren kan angive sin vurdering mellem 1 og 5, samt skrive en kort kommentar om hvorfor sagsløsningen var god eller mindre god.
Når en IR/SR afsluttes i SCSM/Cirecon sendes der fremover i løsningsmailen også et kort link, og medarbejderne kan dernæst angive deres brugeroplevelse.
Brugervurderingerne kan naturligvis relateres til areas på Service request, kategorier på Incidents eller hvad man måtte ønske at gruppere på. Det er endnu ikke afgjort, i hvilket system der skal rapporteres. Det bliver dog sandsynligvis PowerBi blandt andet for at give lidt erfaring i dette spændende produkt. Alternativt vil rapportering blive foretaget i gode gamle Excel.
Første version 1.0 gik i luften fredag 16/9. Efter 14 dage vil inputdelen blive evalueret, og på baggrund af dette udarbejdes rapporteringen af processejerne Kjeld Søndergaard og Michael Kristensen. Teksterne skrives i samarbejde med kommunikationsmedarbejderne Marianne Fuglsang og Jesper Togsverd i Sekretariatet, og teknikken laves sammen med Poul Kalf og Kristoffer Stormark.
Henvendelser og forslag til løsningen skal ske til Claus Haulund