Vellykket informationsmøde
I begyndelsen af året har projektleder Lotte Bonderup og systemforvalter Helle Harken Larsen inviteret IdM-løsningens fremtidige brugere til et informationsmøde med AAU-ID-projektet som omdrejningspunkt (se invitationen her). 1. marts kunne Helle og Lotte derfor sammen med It-direktør Flemming Koch, der er styregruppeformand for projektet, byde velkommen til godt 30 fremmødte, der spændt fulgte med i de informationer, der blev præsenteret i løbet af de 2 timer (se præsentationen her).
- Vi fik rigtig gode input på selve mødet, og har også fået meget brugbar feedback bagefter. Der er meget, som projektgruppen lige så vel som referencegruppen kan tage fat på og arbejde videre med. Der var fx nogle ting, vi havde implementeret, som ikke helt var, som de fremmødte havde forestillet sig. Det er jo super vigtigt, at vi får det kendskab, så vi kan justere til og levere en løsning, der fungerer i praksis, fortæller Lotte Bonderup.
Praksisorienteret løsning kræver brugerinvolvering
Projektet har længe ønsket at skabe en referencegruppe, som løbende kan sparre med projektgruppen om de enkelte delløsninger undervejs i processen. Informationsmødet var en god anledning til at invitere interesserede med i en referencegruppe, og den invitation blev særdeles vel modtaget, idet en referencegruppe nu er etableret (se referencegruppen her).
Åbent kontor i AAU-ID-projektet
Projektgruppen har haft god succes med at invitere de fremtidige brugere på AAU til informationsmøde og har på baggrund af det fået mange henvendelser fra kolleger i ITS, som også er interesserede i, hvordan projektet forløber. Det resulterer nu i, at projektet byder alle i ITS velkomne ved et ”Åbent kontor”-arrangement d. 25. april kl. 9.30-14 på Niels Jernes Vej 14, hvor man kan droppe ind til demoer, information og dialog. Nærmere information og invitation kommer på mail til alle ITS-ansatte, men sæt endelig x i kalenderen allerede nu.
Website på vej
Både ansatte på AAU, som på sigt skal bruge den IdM-løsning, som leveres i AAU-ID projektet, referencegruppe, projektgruppe og samarbejdende kolleger, fx i ITS, vil i den nærmeste fremtid også kunne følge projektet på its.aau.dk, idet en underside er under opbygning. Her vil alle kunne tilgå brugervejledninger, quickguides og FAQ. Sitet får adressen www.aau-id.aau.dk.
Har du spørgsmål til AAU-ID-projektet, er du som altid mere end velkommen til at rette henvendelse til projektleder Lotte Bonderup eller systemforvalter Helle Harken Larsen.
Fakta om projektet
- Ultimo 2018 er projektgruppen klar med teknikken
- Primo 2019 startes implementering på AAU – trinvist, én enhed ad gangen
- Institutsekretærer og øvrige medarbejdere, der opretter ansatte og AAU-gæster i AAU’s administrative systemer, vil blive tilbudt undervisning fra efteråret 2018
- Website under opbygning: www.aau-id.aau.dk